Legutóbb a kezdetekről gyűjtöttem össze a gondolataimat, viszont úgy gondolom, hogy a 2014-es történéseket nem túlzó a sztárrá válás időszakának nevezni. Annyi minden történt külföldön és itthon is, hogy talán a leghosszabb rész lesz a mostani...

Annyi minden történt 2014-ben összesen, ami eszembe jut, hogy nem is nagyon tudom hogyan kezdjek neki.
Azt javaslom, hogy nézzük meg a nemzetközi vizeket, majd a viharos hazai fejleményeket röviden, ahol nekem is "munkám volt" az állóvíz felkavarásában.

Nemzetközi felhozatal:

2013 végén vagy 2014 tavaszán kezdődött el az, amikor elkezdtem jobban követni a nemzetközi felhozatalt. Ez részben abból adódott, hogy játékosokat segítettem, amiről később még lesz szó.

Mivel a Major kapcsán kezdődött a sorozat és ez a fő irányvonal, így térjünk is a lényegre!

Katowice:
2014 tavaszán volt a számomra legemlékezetesebb Major, amelynek Katowice adott otthont. A NiP erre a rendezvényre úgy érkezett, hogy kb a legutolsó Major döntőjén kapott ki legutóbb offline körülmények között. Spoiler veszély! Ezen Major alkalmával ez a sorozat megszakad. Na de azok a körülmények...

Tudom, hogy időigényesebbé teszi, de nem tudom elengedni, ha már van olyan sok és minőségi videós anyag a rendezvényről. Szerencsére megint van bőven olyan videós anyag, ahol a kulisszák mögé láthatunk. Előbb a videó, aztán néhány gondolat.

Több olyan CSGO közben megtanult kifejezést is hallunk, amit a nagyszerű MM meccsek alatt orosz játékosoktól hallhattunk. A comLexity beszólása a franciáknak szintén nem túl szép. De van más is a tarsolyban némelyeknél az ellenfél froclizására, mint mondjuk egy kolomp vagy duda. Nem tudom napjainkban ez mennyire megengedett nem színpadi játéknál, de a csoportkörök után már közönség előtt zajlottak az összecsapások, és akkor nem nagyon láttam már hasonlót a bejátszások alatt. Természetesen az ilyen háttérben történő froclik közvetítésen kívül történnek, így csak az ilyen felvételek révén van lehetőség látni.
Ami itt is megvan még, hogy csak a színpadi játék alkalmával vannak mindenféle ergonomikus gamer székek, a csoportmeccseken hagyományosabb, rendezvényeken megszokott, rakásolható székek vannak és szűkebb férőhelyek az asztalon.

Amiért megmaradt ez a verseny, az a fantasztikus hangulat, amit ezen alkalommal az ESL hozott el képernyőnkre és láthattuk, hogy a hazai környezet milyen lökést és támaszt adhat a színpadi összecsapások alkalmával a VP játékosainak. Érdekes számomra, hogy míg a 2013-as első Majort feldolgozó videókat kerestem, egyetlen egy sem volt HLTV-s, míg ehhez a versenyhez találtam többet is. Akit a sok látványos játékon belüli megmozdulás érdekli, azoknak ezt a videót ajánlom!

Természetesen az egyik, ha nem a legizgalmasabb összecsapás a NiP - VP döntő volt. Aki kellően elszánt vagy csak nosztalgiázni szeretne, az szerencsére megnézheti a teljes döntőt is.

Köln:
A nemzetközi porondon maradva, a következő Majornak Köln városa adott otthon 5 hónappal később. Tisztán emlékszem, hogy mennyire vártam ezt a versenyt és ahogy lehetett követtem. A legszebb megmozdulásokat természetesen a HLTV megint nagyon jól összegyűjtötte.

Az Aftermovie az ESL részéről annyira nekem nem jött úgy be, viszont helyette szívesen ajánlom mindenkinek a figyelmébe a NiP házi videókészítőjének, tweeday-nek az anyagát, ami félig dokumentumfilm, félig movie véleményem szerint.

A két felvételt látva, sokkal másabb hangulata volt ennek a versenynek, sokkal profibb módon épült már fel és többet láthattak a helyszínen is a nézők a bejátszások alapján, mint Lengyelországban.

Jönköping:

Ismét a DreamHack Winter keretein belül került megrendezésre az év utolsó Major versenye. Az eltelt időszakban nagyon sok minden történt. Az, hogy a NiP soraiból Fifflaren visszavonult, az még a kisebb változás volt.
Nagy igazolási hullám volt a nyári szünetben, de két csapat azért vesztette el a lehetőségét és jogát, hogy ismét Major legendaként csatlakozzon a résztvevők közé, mert a VAC banhammer lecsapott! Írtam erről korábban, így nem mennék a részletekbe jobban.

Így viszont 10 csapat került be a selejtezőkről és rögtön több német alakulat is bekerült az offline résztvevők közé ennek megfelelően és szerencsére nagyon sok visszatérő név is akadt! Javaslom megnézésre, a már megszokott HLTV-s filmet az eseményről, mert van miről beszélni...

A mérkőzéseket tekintve úgy gondolom még így utólag is, hogy nem nagyon született meglepetés az eredmények szempontjából. Két olyan momentum mégis van, amit ki kell emelni.
Az egyik a NiP fordítása a VP ellen nuke-on. Eszméletlen erős volt a csapat ezen a pályán és a kétszeres hosszabbításban meg is nyerték úgy, hogy 12-3 volt a félidő a VP javára.
A másik egy hatalmas nagy botrányba fulladt. Ez nem más mint a fnatic. Olofmeister (boostmeister) és csapata olyan textúra elemet használtak ki, amiről jó ideje tudomásuk volt, de nem szóltak róla a fejlesztőknek. Az LDLC csapata hiába kapott ki overpass-on, később egy szervezői döntés miatt (amit egy Major alkalmával meg mernek hozni) újrajátszást írtak elő. Ezzel a fnatic nem akart élni, így az LDLC jutott tovább. 2 nap alatt így a pokolból a mennybe jutottak...

A 2014-es versenyek hoztak újításokat is, amit az élesebb szeműek már kiszúrhattak maguknak. Megjelentek a matricák is és ha emlékeim nem csalnak, akkor a fogadási lehetőségek skinekkel. Az akkori matricák közül van, ami 1000€ fölötti áron mozog a steam saját piacán és ki tudja mennyi és milyen áron lehet más felületeken...
Az emlékládát már az első Major alkalmával is nagyot mentek, de úgy érzem, hogy cobblestone megjelenésével mindenki még inkább várta a dropot az akkori legértékesebb skint várva.

Érdekesség:

A nyereményalap 2014-ben megmaradt 250.000$ még mindig, ami annyit jelent, hogy a győztes csapat tagjai osztoztak - szerződésük szerinti módon - a 100.000$-os pénzdíjon. Mindeközben a Valve által jobban pénzelt, igaz egyetlen nagyversennyel rendelkező DotA már 2011-ben egy helyi értékkel nagyobb összeget kapott a győztes csapat, azaz 1.000.000$-t az 1.600.000$-os nyereményalapból. 2014-re ez a nyereményalap a játékosok mikrotranzakciói miatt majdnem 11 millió $ lett (10.923.977$) és így a győztes csapat ennek majdnem a felét nyerte meg.

Eközben itthon:

Azt mondhatom, hogy 2014 több, de nyilván kisebb horderejű botrányt és felháborodást hozott, okozott, mint amik az utolsó Major környékén történtek.

Év elején még távol a hazai esporttól, dolgozni mentem a PlayIT-re, mégis az Esportmilla(/HUNESZ/Esport1) rendezte első versenyhez nélkülözhetetlen voltam. Ennek apropója az volt, hogy fotós és minőségi eszköz nem lévén, az én telefonommal készültek a helyszíni fotók. Az igazi bili viszont nem itt borult ki.

Az áprilisi PlayIT előtt kezdtem bele a blog írásába és anno azért anonim módon, hogy azok az általam ismert és kedvelt játékosok és más esportban érdekeltek ne kerüljenek bajba. Érdekes módon ez után az év után voltak, akik beálltak mögém és voltak akik elfordultak, mert az érdek fontosabb volt.

Sajnos és/vagy szerencsére miután az ICL szervezésében való részvételem megszűnt, továbbra is jártam a rendezvényre, de mindig a barátok, ismerősök miatt. Ezek segítettek olyan anyagokhoz, mint az ICL 20-ról vagy épp az ICL 22-ről írt darabok. Év közben az addig a legolvasottabb anyagom nagyot ment, de aztán ICL 22 után robbant a bomba. Persze pár napon belül kiderült kilétem és ezzel együtt kitiltottak egy olyan rendezvényről, aminek a kiépítésébe időt, energiát és pénzt fektettem.

Szóval itthon a színvonal inkább lecsúszóban volt, de még az akkori Esportmilla vezetői szintjéről is négyszemközt megmondták nekem, hogy az ICL által biztosított technikai háttérre nagyobb szükségük van és ennek megfelelően meg kell tőlem válniuk. Ez elég sokat előre vetített, hogy mi vár a magyar játékos közösségre, ha ilyen szemlélettel vezetnek egy olyan szervezetet, amelynek nem titkolt célja volt, hogy később szövetség legyen (és azóta az egyik szövetség is lett).

2014 tartogatott egy-egy versenyt a PlayIT-n (Esportmilla és PC Guru szervezés), volt OVS fesztivál és az ICL is helyt adott pár offline rendezvénynek.

Év végére a blog által végzett véleménynyilvánítás hatására szálka lettem sok olyan ember szemében, akinek beleszólása lehet a hazai környezetre esport szempontjából. Nem gondolom, hogy mindent ugyan úgy fogalmaznék meg jelenleg mint akkor, de a lényegi meglátásom nem változott azóta sem. Ettől függetlenül tovább segítettem játékosokat és csapatokat ahogy tudásom engedte és értek még komoly meglepetések 2015-ben...

A bejegyzés trackback címe:

https://esportrol.blog.hu/api/trackback/id/tr3018131046

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása