Ezt a cikkemet szándékosan egy időben a másikkal együtt jelentetem meg. Bármennyire is úgy tűnik vagy tüntetik fel, hogy a rossz fiú vagyok, én ezt nem érzem. Én csak azt szeretném, ha a közösségnek és a közönségnek lenne jó. Pont emiatt gyűjtöm össze a különböző gondolataim a teljes rendezvénnyel kapcsolatban. Bízom benne, hogy nem talál süket fülekre. Volt már olyan, amit péntek óta megfogadtak és ennek örülök. Vágjunk akkor bele területenként. A tanácsaim nem lesznek minden játékot átfogóak, hiszen nem tudtam mindent követni teljes mértékben, de igyekszem a selejtezőktől kezdődően átfogni az egész V4 körüli eseményeket.

Igyekszem időrendben haladni és lehet, hogy kimarad néhány dolog, de a lényeget igyekszem összefoglalni.

Szabályzatok:

Nagyon fontosnak tartom, hogyha legközelebb egy ugyan ilyen jellegű rendezvény kerül megrendezésre, akkor minden országban legyen egységes a lebonyolítási és szabályzatrendszer. Értem én, hogy a lengyeleknél vannak fix és jó csapatok, akik már a nemzeti döntőbe meghívással jutnak be, de ez inkább a mi sarunk, hogy nálunk ilyen csapatok nincsenek. Ennél kisebb probléma, hogy a szabályzatok és megkötések jelentősen eltértek egymástól. Ha tényleg szeretnénk azt, hogy a V4-es országok legjobbjai játszanak egymás ellen, akkor elég lenne szerintem országonként egy csapat és két meghívott, akik csak showmatch-et játszanak a döntő előtt.

Szintén nagyon fontos, hogy a szabályzat időben, jól elérhető módon elérhető legyen mindenkinek. Nem lenne szerencsés még egy olyan botrányos közjátékot megejteni, mint a #freecamper féle malőr. Ami alapján ki volt zárva, úgy érzem nem volt kellő pontossággal megfogalmazva. Minőségügyi területen sokat foglalkoztam reklamációk feldolgozásával és megfogalmazásával. A pontos és tárgyias megfogalmazás nagyon fontos és itt a jövőben erre mindenképp figyelni kell.

A legfontosabb viszont: A MEGHOZOTT SZABÁLYOKHOZ TARTANI KELL A SZERVEZŐKNEK MAGUKAT!!!

A másik kiemelendő, hogy én nem támogatom az import játékosokat egyik játéknál sem! Érdekes módon a többi országnál nemzeti csapatok voltak, nálunk nem. Szintén nem segíti azt elő, hogy a hazai közösség gyarapodjon, épüljön és fejlődjön. Nem tudom például, hogy ezek után a GA meddig és hogyan marad együtt, ha együtt marad.

Kommunikáció

Talán a szabályzatokkal való mizéria után ez a másik olyan terület, ahol eléggé hadilábon álltak a szervezők. Számomra felfoghatatlan, hogy játékokkal, játékosokkal és hírezéssel foglalkozó személyek tömkelege van a stábban, akik közül rengeteg marketinges tapasztalattal bír és mégis döcögött a kommunikációs motor.

Mi is úgy szerveztünk versenyeket a NetFighterz idején, hogy volt mindig tartalékterv. És legyen az online vagy offline, fel kell készülni teljesen. Nem csak a lebonyolításnál kell felkészültnek lenni, hanem akkor és ott a kommunikációban is. A fenti szabályzatokat érintő problémákon túl engem nagyon zavart, hogy csak a main stream reklámozása zajlott a különböző felületeken, amikor belefutottam. Nem láttam sehol egy olyan posztot rögzítve, hogy hol és milyen része követhető a rendezvénynek. Ha nem látok olyan sztorikat instán vagy facebookon például azt sem tudom, hogy a konferencia is közvetítve volt. Gyanítom ennek volt betudható az, hogy mikor ránéztem 7 néző volt velem együtt.

A facebook talán napjaink legjobb információs hírforrása annak minden előnyével és hátrányával. Ki kell a megfelelő módon használni! Sokkal hamarabb keresi mindenki már az információkat facebookon keresztül, mint a különböző weboldalakon. Ahogy a másik cikkemben írtam a média díjat, úgy itt is ki kell emelnem, hogy az esporttal kapcsolatos oldalak közül minddel együtt kellene működni és nem csak azzal, ami a mi gazdasági érdekünkben van.

Helyszín

Itt a helyszínnel nincs kifejezetten probléma. A konferencia mindenképpen ugyan ott kellene, hogy legyen, ahol az egész rendezvény. Közlekedésileg minden fontos gócponthoz közel, éjszaka is jó közlekedéssel és a külföldi vendégeknek még egy hotel is közel van. Viszont ilyen biztonsági kitelepülés teljes mértékben felesleges szerintem.

Lebonyolítás

Ha mindenképp ragaszkodni akarnak a szervezők, hogy legyen ennyiféle játék, akkor mindegyiket érdemes külön csarnokba helyezni úgy, hogy ennek megfelelően priorizálják a technikai megoldásokat és fontosságukat. Láttuk, hogy a LoL mekkora tömegeket mozgatott meg a CSGO-hoz képest.

Ettől függetlenül teljesen értelmetlen ilyen korán kezdeni amiatt, hogy nincs szeparálva minden játék. Három nap alatt kényelmesen, szinte minden mérkőzést színpadon adva le lehetett volna vezetni a CSGO részéről. Nem szabad egyszerre túl sokat akarni, mert egy-egy olyan váratlan technikai hiba, mint ami volt, erősen megtolja az amúgy is feszített napi menetrendet. Tényleg a legtisztább, ha mindennek külön "szentélye" van, ha a hely csak ekkora.

Közvetítés

Szerintem minden játékos és néző nevében kérem a szervezőket, hogy a támogatásnál helyezzék előrébb azt, hogy akikért elméletileg dolgoznak, mit szeretnek és mit szoktak meg. Elsősorban itt arra gondolok, hogy a megszokott twitch felületeken kellene mennie a közvetítésnek, nem pedig egy olyan felületen, ami nem a megszokott minőségben és az elvárt igényeket szolgálja ki. Bár semmilyen információval nem rendelkezem saját részről a mainstage közvetítésekről, de elég sokaktól hallottam, hogy ez felejtős. Olyan blama, mint az ESL facebook oldalon való közvetítései is.

A vasárnapi napra már sok mindent javítottak az illetékesek, amit öröm volt látni. Vasárnap a helyszínen én nem tudtam eldönteni néha, hogy melyik mozgó folt a minimapon melyik játékos, mert a számokat nem igazán tudtam elolvasni. Közvetítőként én nagyon gyakran figyelem ezt, mert sok információt elárul a játék menetéről és a taktikáról. Ettől függetlenül jobban látható volt, mint pénteken.

Nem tudom, hogy mi minden van "közösítve" az angol és a magyar nyelvű közvetítésen, illetve a külföldi közvetítések alapján gyanítom a clean feed előállítása folyamán, de ajánlottnak tartanám, hogy a nemzetközi közvetítéseken angol nyelven menjenek a reklámok. A meccsek szünetébe kicsit lehangoló volt látni az üres színpadot vagy az offstage meccsek esetén a visszaszámlálót. Nagyon szép lett volna megmutatni ország-világnak, hogy Budapest és az ország milyen értékekkel bír mondjuk turisztikai szempontból. Ahogy Agropandával beszélgettünk, kb egy telefon vagy megkeresés kellett volna egy turisztikai központtal és biztos rendelkezésre bocsájtottak volna megfelelő anyagokat. Budapest mind nappal, mind éjjel csodaszép tud lenni. Nem összehozhatatlan feladat szerintem, ha saját videót készíteni nincs idő.

Kicsi, de annál jelentősebb értékkel bír, ha a nemzetközi közvetítői gárda kap egy kis háttérinfót a tier sok, bekvalizott csapatokról. Nevek kiejtése, kiről mit érdemes tudni és egyebek...

Side events

Az egész rendezvény számomra egy PlayIT volt, jóval kevesebb gyerekkel és inkább szinte csak gamer tartalommal. Gondolok itt a standokra és a kiállítókra. De ez szerintem a korhatár miatt volt, aminek értelmét nem látom. El kell dönteni szerintem, hogy még egy PlayIT-t szeretnének a szervezők vagy egy teljes mértékben eSport rendezvényt, ahol esetleg gyártók jelennek meg és ki lehet próbálni ezt-azt.. A meghirdetése szempontjából fontos külön szedni a úgy érzem a kettőt. Én a magam részéről nem kérnék még egy opciót youtuber simogatóra.

Politika

NEM KÉRÜNK BELŐLE MÉG ITT IS!

A bejegyzés trackback címe:

https://esportrol.blog.hu/api/trackback/id/tr3613777984

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása