Elmúlt 1 napban sokféle visszajelzést hallottam csapatomtól és hozzám közel álló emberektől és rajtuk keresztül az internet világából mindenhonnan. A cikkem úgy érzem félreértésre került és és így nem azt a célt szolgálta amit terveztem.

Először is engedjétek meg, hogy idézzek abból a levélből, amiben a blog indulása után az esportmilla felé kifejtettem álláspontomat. A lényegi részek a következők:

"Szívesen segítem a munkátokat, de a névtelenségem azért szeretném megtartani, mert elég hosszú ideig a tűz közelébe voltam és sok mindent láttam. Természetesen volt pozitív és negatív együtt."

"Nem feltétlen a magam védelmében kezdtem el névtelenül írni, inkább azok védelmében, mint ti is, akik építeni szeretnék a közösséget, de nem feltétlen lenne szerencsés még kulturáltan sem beolvasnotok a játékosoknak. Így ha bármi, számotokra nem szimpatikus cikkem megjelenik, el tudtok tőle zárkózni is."

"Amint úgy érzem, hogy egy kicsit hatással tudtam lenni a közösségekre és esetleg egy másabb bepillantást tudok mutatni a szkeptikus esportot szemlélőknek és igény is van rá, minden gond nélkül felfedem a kilétem."

Most jött el mind a kettőnek a pillanata. Az esportmilla vizeit nem akarom ennél jobban felzavarni. Amit anno, a blog indulásakor írtam, az beigazolódni látszik és örülök, hogy úgy jártak el, ahogy.

A másik, ami már pár embernek összeállt, az a kilétem. Az elmúlt 10 évben Ozsi nicknév alatt ismertek meg a hazai játékos közösségek. Aktív játékos 2007 nyaráig voltam, amikor az akkori csapatom, a bagira, nem akart tovább játszani. Rá egy évre a szokásos csapattali alkalmával született meg a NetFighterz ötlete és onnantól kezdve inkább ezen keresztül ismertek meg a CoD és a CSS közösség tagjai. 2008 óta rengeteg NC és egyéb verseny lebonyolításából vettem ki magam is a részem. 2008 őszétől tagja voltam azon keveseknek is, akik segítettek az ICL csarnokának is a rendbetételében illetve az első két versenyállomás lebonyolításában is.

Az ICL első állomása óta, igyekeztem személyesen is megjelenni a versenyeken, így sok csapat régi ismerősként szokott nekem örülni. Játékosként egyetlen egyszer volt szerencsém részt venni egy, az ELTE épületében szervezett LAN-on. Az évek alatt az NF indulása óta az összes BECUP-on ott voltam mint néző és a megrendezésre került ICL-ek nagy részére is ellátogattam. Ebből adódóan volt belátásom több hazai lan szervezésébe és lebonyolításába.

Az évek alatt én is követtem el hibákat és próbáltam tanulni belőlük. Részben ezekből a hibákból merítve és részben azokból a dolgokból, amiket a játékosokkal való állandó kommunikációból szedve ihletet, írtam meg több bejegyzésem is. Anno nem egyszer felajánlottam a megfelelő személyeknek, hogy leszek én az ütközőzóna a különböző érdekellentétek között. Ilyen van bőven elég sok, de éppen csak a felszín látszik. Most két frontról kapom a különböző észrevételeket, amiket nem tekintenék támadásnak. Engem azért lehetne támadni, amiért a játékos közösség érdekeit próbáltam nézni és ennek úgy hangot adni, hogy nem kerülöm az atrocitásokat sem. Nem bántó szándékkal kezdtem el egyetlen egy bejegyzést sem írni, hanem azzal, hogy az érintettek okuljanak belőle. Ez úgy látom félreértésre adott okot.

Aki régebb óta ismer, tudja, hogy elég sok és sokféle információval rendelkezem és meg tudnék ingatni egy-két hajót a tengeren, amiben vagyunk. Nem tönkretenni akarok semmilyen versenyt, csapatot vagy személyt, hanem azt szeretném elérni, hogy a közösség érdekei kerüljenek előre az önös érdekek helyett. Amikor belekezdtem a blogba, már pár éve külső szemlélője voltam a játékos közösségeknek és a magam részéről engem is elért a szürkeség, hogy nem izgat mi van vele. De ugyan akkor azt is láttam, hogy rengeteg olyan fiatal játszik, akik nem láthattak senkit, hogy miként és hogyan álljanak kedvenc hobbijukhoz. Emiatt indítottam a blogot, hogy ezen kicsit változtassak és az online világba most belekerülők valamilyen iránymutatást kapjanak. Az utóbbi idők inaktivitása részben magánéleti elfoglaltságaim, részben idő hiányából adódott.

Még a millába való belépés és ICL 20 előtt az alábbi listát juttattam el a vezetőknek. Én úgy próbáltam meg és próbálok meg ezek után is tevékenykedni, hogy ezt a kis listát betartom és betartatom az aktuális csapatommal.

A legutolsó cikkem kapcsán annyit mondanék csak, hogy az oldalon az ICL 20 után megjelent egy cikk. Akkor sem azért rendelkeztem annyi infóval, mert lent voltam, hanem amiatt, mert a közösség nagy része a mai napig ismer és elmondja a véleményét, ha meghallgatják és megkérdezik vagy épp megértik őket. Úgy érzem ekkor is már összeszedtem nem egy olyan pontot, amin lehetett volna változtatni. A mostani versenyre sem mentem volna le, ha a saját csapatom nem nevez rá. A cikkben egyetlen egy alkalommal sem említettem bármilyen olyan atrocitást, ami engem vagy a csapatomat érte a hétvége alatt. Én úgy érzem tényeket közöltem és aki érzékenyebb lelkű vagy épp érdekeit/befolyását sérti, az ezt nehezen viseli. Elnézést kérek a streamerektől is, hogy beletapostam lelki világukba, de összesen péntek kora este volt lehetőségem a versenyeket online nézni, mert utána én is lent voltam a versenyen.

Én abban az időszakban jártam aktívan LAN-okra, mikor még a technikai háttér nem feltétlen tartott itt, de voltak külön kis interjúk, több közvetítés és egyebek. Első időszakban Vácon is az OGC és annak magja járt közvetíteni és ugyan úgy megvolt minden csak más körítéssel és hozzáállással. Amíg volt meccs, ott voltak és közvetítették, mint ahogy ti is legutóbb. Aki ezt vállalja, annak ezt is el kell fogadnia akár az éjszakázást. Egy újabb ok, amiért ne hajnal 4-ig játszanak a csapatok. (A többi emlegetett kolléga meg épp a nemzetközi élvonal meccseit közvetítette a hétvégén.)

Információk áramlása nem volt olyan szinten könnyű, hogy a belső oldal nem frissült mindig a leggyorsabban és az utolsó meccs előtt a csapatom még nem tudta, hogy ki hogyan áll jelenleg a csoportjából. Arról nem is beszélve, hogy minden a belső oldalon volt fent és ezeket már nem is tudjuk megtekinteni.

Szervezési oldalról ami javaslatom volt, azt Szőkének átadtam, de amit nem, azzal úgy is képben kell, hogy legyenek a szervezők, hiszen sokadik (23.) versenyük. Nem a váci csarnok és a LAN nekem a bajom, hanem az, hogy úgy érzem, hogy még mindig szervezetlen és meggondolatlan sok momentum. Nem az gond, hogy mindig ugyan abba a gödörbe esünk bele, hanem az, hogy a sokadik alkalom után sem tanulunk belőle és temetjük be.

Utólag végignézve az események során, az a tény hogy a Volgare egyes játékosai úgy viselkedtek ahogyan azt láthattunk, nem csupán az ő hibájuk hanem a szervezők által a játékosok védelmében hozott szabályok be nem tartatásának eredménye.

Aki fel akar keresni, megkönnyítem a helyzetét:
steam
xfire
facebook

Természetesen a megfelelő hangnemben írott üzenetekre folyamatosan válaszolok is.

A bejegyzés trackback címe:

https://esportrol.blog.hu/api/trackback/id/tr416841853

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

blogger.blog 2014.10.29. 13:02:06

"Nem feltétlen a magam védelmében kezdtem el névtelenül írni..."

Nem, ugye? Most viszont van mitől.
Tökjó, hogy kiraktál pár internetes elérhetőséget, de páran személyesen is megkeresnek a címeden.

PitbullStyle 2014.10.29. 14:08:35

Nem értem ennek a cikknek mi értelme volt (nem az előzőnek, hanem konkrétan ennek). Most az egész úgy jön le, mintha bocsánatot kérnél, és visszaszívnád a tartalmát. Te magad mondod itt: tényeket írtál le. Akkor meg miért kéne neked bocsánatot kérni bárkitől is? Talán te tehetsz róla, hogy az emberek hülyék? Vagy hogy szervezetlen volt a LAN? Vagy beismered, hogy nem is a tényeket írtad le?

Látod, ezért is állunk itt. Néha előjön egy-egy ember, akinek van töke lekörmölni mi a helyzet, aztán a végén még vele is elhitetik, hogy a föld nem gömbölyű. Ha tényeket írtál le, akkor igenis állj ki mellettük! Mert ezzel a bocsánatkéréssel hivatalosan is az azt ellenzőknek adsz igazat. Én is voltam ilyen helyzetben, a dotás cikkem után az egész közösség az én hátamon akart fát vágni. Kit érdekel? Valakinek fekete báránynak kell lennie, hát én lettem, de az igazság akkor is ki lett mondva, és hosszútávon csak ez számít.

Ha az X meg Y szervezete az igazság kimondásától kártyavárként dől össze, akkor nem az igazsággal van baj, hanem a szervezettel.

Egyetlen kritikám, hogy ha már blogolsz, légyszíves ne legyen minden mondatban helyesírási hiba (főleg az előző cikkben).

little.balage 2014.10.29. 21:57:47

@PitbullStyle: Azért van így mert lehet tényleg nem a tényeket írta le? rengeteg ferdítés volt az előző cikkjében, gyakorlatilag az egész az volt, így hitelét vesztett provokáció csak semmi több, abból meg nem kérnek az emberek mert így is van épp elég.. Szóval a legnagyobb baj hogy nem arról beszél amiről mondja hogy beszél, máshogy meg fogalmazva elmondja mi a célja de totál másképp viselkedik.

little.balage 2014.10.29. 22:00:42

@PitbullStyle: Csak hogy tisztába tegyük ez az irománya is ferdítés, idézek: "Információk áramlása nem volt olyan szinten könnyű, hogy a belső oldal nem frissült mindig a leggyorsabban és az utolsó meccs előtt a csapatom még nem tudta, hogy ki hogyan áll jelenleg a csoportjából. Arról nem is beszélve, hogy minden a belső oldalon volt fent és ezeket már nem is tudjuk megtekinteni." Ez így ahogy leírta egy hazugság, mert e-bot volt szervereken és amint vége lett egy meccsnek az eredmény került ki a belső ÉS külső oldalra ezt tudom mert nyomon követtem és örültem is hogy végre frissítve vannak nem úgy mint 1-2 korábbi versenyen. Szóval a baj nem a kritika megfogalmazása hanem a stílusa és a hitelessége.

PitbullStyle 2014.10.29. 22:18:21

@little.balage: azt írod, hogy gyakorlatilag az egész ferdítés, erre egyetlen példát hozol, amiben tévedett. Meg vagyok győzve, igazad lehet.

little.balage 2014.10.29. 22:45:49

@PitbullStyle: felhoztam egy példát nem az egyetlent, bocs hogy nem másolom be az egészet pontról pontra, nem látom értelmét-.-
süti beállítások módosítása