Mikor ennek a blogbejegyzésnek nekiálltam, még napok voltak a rendezvényig, de már elég sok olyan inger és visszajelzés jutott el hozzám, ami részben amatőrséget mutat, részben biztosítékot vág ki sokaknál és természetesen nálam is.

Hazudnék, ha azt mondanám, hogy nem volt gyakran téma a rendezvény azokban a játékos körökben, ahol így vagy úgy megfordulok, megfordultam. Nagyon nagy lehetőség itthon ez függetlenül minden hátterétől vagy indíttatásától. Megpróbálok időrendben haladni, ahogy napvilágra kerültek az információk és természetesen a rendezvény közben és utána folyamatosan bővítem az írást.

Év esportolója díjak

Mindenki itt csodálhatja meg, hogy kik lettek a nevezettek és természetesen a díjazottak is. Van azért bőven kétség bennem és sok olyan embernél is, akikkel beszélgettem. Haladjunk sorban a kategóriákban.

FPS játékosok

Úgy érzem, hogy ez az a terület, ahol a legkevesebb érvet kell felsorolni RAISY vagy ahogy sokan anno megismertük NOFEAR mellett. Sorra hozza a szép eredményeket a Quake Champions játékból és öregbíti saját maga hírnevét.

FPS csapatok

Itt nem tagadom hogy egyfelől elfogultságom és megfelelő játékismeretem hiánya miatt csak az N6 jöhet nálam számításba a három jelölt közül. Elnézést kérek mindenkitől, főleg a jelölt WSE csapatától, de az Overwatch nekem nagyon periférián kívül esik, de sajnos alapvetően itthon is, amennyire az infók megtalálnak. A GA az állandó embercseréjivel, nyilatkozataival és botrányaival nem hiszem, hogy érdemes lett volna erre a díjra.

MOBA játékosok

Itt kicsit jobban képben vagyok már, mint a korábban említett Overwatch esetében. Körülbelül csak az nem ismeri bluezor tavalyi sikereit, aki csukott szemmel jár az eSport területén. Így úgy érzem, hogy ez sem egy megkérdőjelezhető döntés.

MOBA csapatok

Csapatok terén már sokkal nagyobb gondban vagyok. Amennyit sikerült megtudnom a V4 nemzeti döntője alatt, hogy a RIFT járt igazán jól az import játékosokkal. A WiLD csapata évek óta igyekszik maradandót alkotni. Mondom ezt úgy, hogy igazából csak a facebook oldalakat böngészem és lassan egy évtizede tudom, hogy milyen mentalitással dolgozik az egész szervezeten Bone DaDDy. És így jön a következő kategória!

Menedzserek

A jelöltek közül Genican-t nem ismerem személyesen, de mikor a MEB kapcsán olvasgattam cikkeket és infókat, az egyértelműen kiderült számomra, hogy ő komolyan veszi, amit csinál és segíti csapatát, hogy a legjobb legyen itthon. Ez ugyan így megtalálható Flegby és Bone DaDDy esetében is, viszont ők több játékra koncentrálnak.

Flegby régi motoros a hazai eSport közösségében. Egykori játékos és volt válogatott kapitány is egy időben. Neki köszönhetően indult újra útjára az N6 és azóta több játékban igyekszik megfelelő csapatokat találni és támogatni őket.

A kategória abszolút győztese kérdés nélkül Bone DaDDy. Én csak 2008-2009 óta ismerem és azóta több játékban szállítottak szép eredményeket csapatai. Ahogy a facebookon is megírtam, nagyon sok nehézségen ment át az évek alatt és tőle egyáltalán nem sajnálom ezt a díjat. Nem egyszer nehezítették véletlenek vagy szándékos cselekmények abban, hogy a WiLD csapatait vezesse, de sosem adta fel és a nemrég kikerült megállapodás is ezt mutatja, hogy sikeres abban, amit csinál.

Kommentátorok

Nem lenne fair, ha egy olyan kategóriában hosszan fejtegetném a gondolataim, ahol részben én is tevékenykedem. Minden ember ízlése más és más és ennek megfelelően mást szeret, kedvel. Így inkább a saját szavazatom és annak miértjét írom csak le.

TZeus-t én először talán az OVS DotA2 közvetítése alatt hallottam, de mivel akkor még ennyire sem kötöttek le a MOBA játékok, nem követtem igazán figyelemmel. Azóta hallottam többször, több játékot közvetíteni és volt szerencsém személyesen is szót váltani vele. Ezen tapasztalatok alapján mondom, hogy már-már megszállottsággal közvetíti az általa szeretett játékokat és teljes beleéléssel. Az az érzésem volt, ahogy hallgattam a közvetítéseit, mintha egy igazi (hagyományos) sportkommentátort hallgatnék.

Médiafelületek

Úgy érzem, hogy ez a kategória teljesen fölösleges. Nem amiatt, mert nem születnek jó vagy színvonalas produktumok bármelyik felülettől, hanem nem érzem, hogy teljes mértékben pártatlan lehet az oldalon megjelölt szakmai stáb. Minden olvasónak, hallgatónak meglehet a véleménye a nevezettek által készített olvasott vagy látott anyagok kapcsán, de én nem feltétlen ebben látom a győzelem okát és a megemlített témák sem fednek le mindent teljesen az adott médiumokkal kapcsolatosan.
A régi OGC vs. Totalgaming nézeteltérés és viszály az, ami úgy érzem, hogy pár év után más szereplőktől, de ugyan úgy zajlik így vagy úgy.

Különdíj

Ez szintén egy olyan kategória, amire úgy érzem, hogy nincs szükség. Emiatt először át is szaladtam rajta és nem vettem észre nem hogy a díjazottaknál, hanem olyan szempontból is, hogy írjak róla.

Életműdíj

Ez volt az a terület, ahol a legtöbb baráti beszélgetés és vélemény megoszlott és a legtöbbeknél inkább a jelöltek személye vagy adott személyek jogosságát kérdőjelezték meg. Ezen gondolatokból osztanék meg néhányat veletek olvasókkal, a saját véleményem nem közölve.

  • Életműdíjat akkor kap normális esetben valaki, ha letett már valamit az asztalra.
  • Ebből a felhozatalból NewZoo-nak kellett volna megkapnia. Ő legalább próbál valami versenyt szervezni és törekedni az egyre jobb díjazásra. Erre millások kapják, akik a saját szabályzatukat sem veszik komolyan az egész lebonyolítás alatt.
  • Vicc az egész kategória és a díjazottak is.
  • Saját rendezvényen saját magunknak nem adunk át díjakat.

Ez csak néhány a hozzám eljutott véleményekből.

Végszó

Külső szemlélő vagy olyan személy, aki csak olvasgatja a különböző híreket biztos nem ismer mindenkit. Az elmúlt években én jobbnak láttam, hogy nem is követem inkább, hogy mi és hogyan zajlik a díjazással kapcsolatban, mert amit láttam pár alkalommal, az nálam is így a WTF gondolatfelhőt hozta elő. A jelöltállításnál, illetve az elbírálásnál is valamilyen független módon kellene dönteni. De jön a nagy kérdés, hogy a hazai eSport területén jelenleg ki az, aki teljes mértékben független és pártatlan? Főleg, mikor már ekkora pénzek kerülnek bele és persze mindenki szeretné, ha megveregetnék a vállát ország-világ előtt. Plusz ugye a kategóriák sem teljes mértékben állandóak...

Regisztráció

Ez egy olyan része a bejegyzésemnek, amit anno nem gondoltam volna, hogy egyáltalán említést kap, nemhogy külön fejezetet. Amikor elkezdtem írni (és részben emiatt) a cikket, aznap írt rám egy ismerősöm, hogy megkapta a visszaigazoló mailt, hogy mehet a rendezvényre. Kb az összes többi regisztrálttal együtt egy üzenetben...

Igen, minden érintettet egy levélben informáltak a szervezők, ráadásul úgy, hogy a mailcímek láthatóak. (Hillary Clinton után szabadon, ahogy öcsém fogalmazott.) Ez elég nagy probléma úgy, hogy a közeljövőben kerül bevezetésre az adatvédelemmel kapcsolatosan egy nagy átfogó előírás. Van, aki így adta hangját nemtetszésének:

​A NAIH ( Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóság) felé jeleztem ​az esetet, nem vagyok egy kukacoskodó fajta, de hadd döntsem már el én, hogy kinek adom meg a main email címemet. Péterrel teljes mértékben egyetértek, ezek után eléggé aggályos a többi személyes adatunk kezelése.

Ehhez képest én nagyon szerencsésen jártam. Még elég korán írtam, hogy sajtósként szeretnék regisztrálni a rendezvényre. A közvetítések miatt a bejutást természetesen korábban már szóban jelezték, hogy nem jelent gondot. A sajtós belépő mellett azért döntöttem, mert én nem mint közvetítő, hanem mint egy közösségi személy szerettem volna részt venni a rendezvényen, ahol a meghívott és a regisztrált vendégekkel akár interjút tudok készíteni, akár véleményt tudok kérni.

Azt hittem, hogy ez a kérésem nem jelent nagy gondot majd, de úgy látszik tévedtem. Mivel referenciaként a régi NetFighterz oldalt nem tudom csatolni egy mailben, így pár olyan korábbi hírt csatoltam a youtube csatorna és ezen blog oldal mellé, ahol korábbi tevékenységeim is fellelhetők. Én, talán szerencsére még nem kaptam választ, mikor ezt írom. Persze kiegészítettem minden olyan tevékenységemmel is, amit játékosokért, csapatokért tettem és természetesen megemlítettem, hogy a V4-en is közvetítettem például. A rendezvény után tudok majd nyilatkozni, hogy sajtós jeggyel vagy más úton tudok végül bejutni a rendezvényre, mert szerencsére van, aki emlékszik rám és munkásságomra.

A RENDEZVÉNY!

Megnyitó

Értem én, hogy kormány pénz meg politika, de a csetelők körében nem aratott nagy sikert a Digitális Jólét Program arcának és beszédének megjelenése. Inkább nem idéznék a nézők hozzászólásaiból.
Aki nekem nagyon furcsa volt és nem tudom, hogy mit keresett még itt, az a színpadi konferanszié. Nem tudom, hogy kicsoda az illető, de mivel az eSporthoz nem értet amennyire ez a közvetítésen átjött, inkább a "nagyszerű" technikai megoldásokat említette meg minden szünetben.
Nagyszerű technikához annyit, hogy lehet, hogy a szomszédos országokban ilyen jellegű megoldás nem volt, viszont ilyen tőkeinvesztálás sem. Ha a V4 országait nézzük, akkor meg pár hete az IEM Katowice kapcsán csodálhattunk meg nagyobb technikát, nem üres nézőtérrel. Az ottani színpadképet mintha vágólapról másolták volna át. 

Közvetítések

Az első dolog, amibe belefutottam a rendezvény kapcsán az a közvetítés volt. Bármilyen furcsa lehet, inkább az angol közvetítőkre voltam kíváncsi, így leginkább azzal foglalkoztam. De ne rohanjunk ennyire előre...

Ha csak és kizárólagosan a közvetítéseket nézem és a felkonfokat elhagyom, akkor azt kell, hogy mondjam, hogy az, amit a selejtezők alatt vagy bármilyen nagy verseny közvetítésénél láttunk, az összejött nagyjából. Élveztem, ahogy kínjukban kicsit trollkodtak Andersék a HR vs GA mérkőzésen, így számomra fel tudták dobni az összecsapást. Összességében azt kell, hogy mondjam, hogy ez sok szempontból nagyon jó volt. A játékos videók kifejezetten tetszetősek voltak. Ott csak az volt nekem kicsit a furcsa, hogy csak egy szimpla filccel voltak A4-es papírra felírva az infók a fotózáskor. Én csak a CSGO-t néztem, a többi játékot nem. De a szombati napon TZeus megcsinálta a hangulatot a FIFA-hoz. Nem véletlen, hogy ő lett az év közvetítője. Nagyon sokan felpörögtek a mérkőzések alatt leginkább miatta. Akikkel találkoztam a FIFA versenyek alatt, mind dicsérték és magasztalták azt, amit hozzátett a játék és a mérkőzés élvezeti faktorához.

Voltak viszont olyan dolgok, amiken még finomítani kell vagy nem voltak jól megoldva. Ezeket inkább egymás után írom, hogy ne húzza szét a cikket:

Hud pirosas színe; minimap; nem teljesen éles kép; átvezetőkép hiánya; átvezető zene; színpadi játék tvgo-n történő közvetítése (tudom-todom a Telekom szponzor...); facecam (első nap); rossz videók elindítása; infók szórása (már megint); reklámok (90%-ban magyar); ugyan az a tartalom végtelenítve szünetben; közvetítő HLTV-ről tudja meg a mapot; nem egységes logók a logók/avatar képek a játékosoknál; CS:GO elődöntő alatt a moobot még az előző napi LoL eredményeket spamolja; lemaradtunk 2 körről az egyik FaZe mérkőzésen; BOx hiányzik a streamről és a korábbi mapok eredménye is; offstage mérkőzésnél 1,5 óra visszaszámláló; időkérés

Ez csak néhány észrevétel és volt, amik közül volt, ami javítva lett vasárnapra.

Helyszínek

A színpadra nem lehet panasz! Mikor megláttam  helyszínen, azonnal Katowice és a pár héttel ezelőtti IEM verseny jutott eszembe. Csak itt mondjuk nem mozognak még pluszba a sínen a megfelelő LED panelek.
A FIFA/Clash Royale csarnok is nagyon csecse lett. Ahhoz, hogy ott szurkolni lehessen, nagyon jól néz ki. Itt nem igazán töltöttem el sok időt viszont.
Ami a nagyszínpadnál engem zavart, hogy bár nagyon szép a technika, a hangtechnika belelóg a kijelzőkbe, pedig nem egy helyen ültem a hétvégén. Túlságosan magasan voltak véleményem szerint. Az átvezető zenéknél a hang néhol már-már bántóan túl hangos volt és túl sok volt benne a mély.

Ahol sok időt töltöttem el, főleg szombaton, az nem más, mint a PlayIT által menedzselt terem volt. Itt a sok és színes stand helyett inkább csak a támogatók standjai kaptak helyet és néhány kiállító. Bár volt olyan, akinél csak így pislogtam azért, hogy miért van ott, de szerencsére nagyon sok új embert is meg tudtam ismerni. A programokat nem követtem, mert sem a Cosplay verseny nem izgatott, sem pedig a youtube simogatós műsorok. Btw, a Cosplay versenynél meglepett, hogy nem az nyert, akire számítottam, de hát a közönséget nem lehet úgy lekenyerezni azért... Ja de mégis, mint hallom! :D

A hagyományos sportokhoz nem mentem el, mert a sajtós beléptetés máshol volt, mint a nézők részére fenntartott fő belépési lehetőség. (Igen, kaptam sajtós jegyet végül!) A körcsarnokban amúgy is voltam elég szalagavatón és sok sporttal találkoztam már első kézből.

Amit nem említettem, de a helyszínekhez kötődő, az a konferencia. Érdekelt volna két-három személy, akik meghívottak voltak, viszont ez egy külső helyszínen került megrendezésre. Mint utólag megtudtam már, erről is volt stream. Jobban örültem volna, ha ez is a BOK csarnok közelében van, hogy így az, akit érdekel, be tudjon oda is nézni. Időben nekem nagy kiesés lett volna meghallgatni délelőtt egy előadást, ami érdekel, elmenni a BOK csarnokhoz és az érdekes mérkőzések alatt elmenni vissza a város szívébe, hogy meghallgassak egy másik személyt, előadót. Ez kis átgondolást igényel majd még, ha lesz még egy ilyen része hasonló rendezvénynek.

GameAgents

Nem hagyhatom természetesen szó nélkül a magyar csapat szereplését. Kicsit a csapathoz, kicsit a színpad képéhez kötődik, hogy én nem tettem volna ki olyan csapatok elé egy nemzeti zászlót, ahol nem egy nemzetből valók a játékosok, legyen az bármilyen játék. Sajnos nem teljesen magyar csapatok voltak a legjobbak között, hanem import játékosokkal megtűzdelt csapatok.

A GA kisvideója is jó volt, de kicsit megmosolyogták a cseten. A közönség nagy része a FaZe ellen egyértelműen nekik szurkolt. Felhívták a figyelmem, hogy akkor fütyülték ki az all star csapatot, mikor NiKo egy tárat beleeresztett az egyik lelőtt GA játékosba a kör végén. Sajnos ez is egy pszichés hadviselés, ahogy az eSportnál megszokott. De JW-t sem láttam még nagyon kifütyülni ilyen miatt, legalább is nem emlékszem ilyenre. El kell fogadni, hogy van ilyen.

Összességében a srácok hozták azt a korábban tőlem körvonalazott csoport harmadik helyet, amit vártam. Meglepetésemre pályánként hoztak 10-10 kört a FaZe ellen és nem összesen. A sok ismerőssel folytatott beszélgetés alatt viszont előjött sok ha.

HA-HA-HA

Nem, nem nevetni akarok, hanem a sok ha gondolatból néhányat, talán a legfontosabbakat megemlíteni.

  • Mennyivel lett volna másabb a nemzeti selejtező, ha Camper játszik az N6-ban és nem beugróval kell helyt állniuk végig? Vajon mennyivel lett volna másabb a végeredmény?
  • Mi lett volna ha az "embercsere" miatt a GA-t kizárják és a LAN-okon erős PIXEL megy le az egész V4-re?

Ezen a kettőn bőven érdemes elgondolkodni, hiszen ezek a döntések jelentősen befolyásolták szerintem a magyar részvétel lehetőségeit és a magyar erőviszonyokat.

Lebonyolítás

Szerencsére, mire ezt a cikket megosztom veletek, már túl vagyunk az egészen, de ez volt az a rész, ami nagyon vicces és részben kicsit szánalmas. Egy IEM Katowice alatt 2 teljes hét van nagyon sok játékra, hogy mindegyiknek megadják a megfelelő időbeli és minőségbeli megjelenést és felületet. De nálunk nem, nekünk össze kell sűríteni 3 napra 2 nagy versenyt is. A sokszor emlegetett lengyelországi versenynél a magyar közvetítés alatt is kiemeltük, hogy délután kettőkor (14:00) úgy köszönnek be, hogy jó reggelt! Nálunk tényleg reggel, 10-kor kezdődtek az első mérkőzések. Az utolsók meg technikai problémák miatt majdnem pontosan éjjel 2-kor értek véget. Itt pár ismerősöm már-már ICL-nél megszokott csúszásokat emlegetett. ICL mentségére szólva, ott sokkal több csapat van. Természetesen sok hozzám eljutott infót nem mondok, hiszen ezek baráti beszélgetések alatt hangzottak el például a hibák forrásáról és így a csúszás okáról.

Ami viszont nagyon zavart, hogy a vasárnapi nap, ráadásul egy óraátállítás után reggel 9-kor kezdődött az elődöntő. Szegény FaZe és Virtus Pro kb 50-100 ember előtt kezdett el játszani az elődöntőben. Ahogy az idő telt azért szállingóztak az emberek és a döntőre már az alsó részt biztosan fel lehetett volna tölteni szabad székeket nem hagyva, ha mindenki ott akart volna ülni. Volt vasárnapra nézőközönség, de nem olyan sok, mint amennyit vártam. A döntő harmadik mapja alatt tippelgettünk boco-val és maximum 3000 főt elfogadom tőle. Én inkább olyan 1000-1500 körül tippelném.

Kommunikáció

Ez az a rész, ami nagyon nem ment a V4 szervezőinek úgy érzem. Hiába a menedzser meg hírezői tapasztalat és a marketinges ismeretek, valamiért itt sok szempontból megakadtak a megfelelő információk és ezt nagyon sokaktól hallottam. Elcsúszott például a streamek és különböző versenyek elérhetőségének ismertetése kapcsán. Nem jött úgy és annyi információ át a közösségi oldalakon, mint azt vártam volna. Itt a selejtezők kapcsán tapasztaltak nem változtak. És születtek ilyen érdekes megfogalmazások is a kapkodás miatt... (A képet én is úgy kaptam és az ilyeneket elkerülendő módon többször átolvasom a cikkeket. És ettől függetlenül kaptam 1-2 megjegyzést még a cikk megjelenése utáni órákban.)

Élmény

Nézzétek el nekem, hogy úgy fogalmazok, ahogy azt Agropandánál is láthattátok, de nekem az egész egy nagy PlayIT, csak és kizárólag a gamerséghez kötődő kiállítókkal, standokkal. Bár van néhány, ahol a jogosságot megkérdőjelezem, de ez más kérdés. Aminek nagyon örültem, hogy sok régi ismerőssel találkoztam ismét, illetve sok olyan embert ismertem meg, akiket sajnálom, hogy eddig nem volt alkalmam megismerni. Ugyanakkor vicces, hogy dolgozik a marketing gépezet ellenem és hallottak már rólam többen is. Ha már úgy is politikai háttere is van a rendezvénynek, ami valamilyen szinten érezhető is, az esportban is elindul majd, ahogy volt diákjaim fogalmazták meg egy engem megállítani akaró kampány.

A PlayIT-hez már öreg vagyok és a youtube simogatós rész nekem nem jött be sosem. Ettől függetlenül a csarnokok nagyon rendben vannak. Viszont ennyi pénzből több olyan hozzászólásba botlottam, hogy jóval többet lehetne kihozni. Az IEM Katowice nem egyszer kerül említésre nálam. Ott 500.000$ az összdíjazás, míg nálunk ugyanennyi, de EURO-ban. Ez a HLTV-n is látható módon majdnem 100.000$-ral több, mint a lengyel rendezvényen. Ehhez a nyereményalaphoz képest jutottak el hozzám olyan észrevételek, hogy kevés a V4 future sports.

Amit viszont meg kell valljak, hogy jó volt látni egy VP-t küzdeni és jó volt hallgatni bármikor pasha szavait. Nem véletlenül szeretik őt annyian itthon is! A döntőnél jó volt látni, hogy már egész sokan voltak, de talán annyira szerettük volna a győzelmüket és annyira gyülekeztek a lelkes szurkolók a serleg előtt, hogy végül elveszítették a mérkőzést.

Összegzés

Első sorban örülök, hogy egy ilyen rendezvény összejött idehaza, de nem vagyok abban biztos, hogy a szervezők közül mindenkinek itt kellene lennie, ahol. Ahhoz képest viszont, hogy az esportmillának 2014-ben még én adtam oda a telefonom a PlayIT-n rendezett LoL és DotA2 versenyek fotózásához, ahhoz képest most sokkal komolyabb anyagi háttérrel és technikával van dolguk. Több szempontból érződik a kormány nyomása a rendezvényre, ami sok szempontból felesleges vagy nagy valószínűséggel ugyan úgy működik, mint a közéletben. Saját bőrömön tapasztaltam és Agropandával egész sokat beszéltünk erről.

A színpad szép, nemzetközi színvonalú, viszont a közvetítések szünetei nagyon laposak. Nagyon sok játékossal és ismerőssel találkoztam, akik a nevek miatt jöttek ki leginkább, de nagyon sok olyan vélemény is megtalált, hogy az, amit lát/látott, nem győzte meg, hogy feltétlen ki kell menni a helyszínre. Hazudnék, ha a gyér tömeg láttán nem fordult volna meg hasonló a fejemben nekem is. És talán ez a legnagyobb negatívuma a rendezvénynek. Ezek a nevek sem tudták úgy megmozgatni a nézőket. Vagy a korhatár, ami emlékeim szerint nincs meg egy PlayIT-n, ahol pedig ugyan úgy vannak vértől fröcsögő akciójátékok is, mégis sok gyerek van. Itt úgy érzem, hogy szülői felügyelettel, a szülő döntése alapján sok minden más lehetett volna. De ki tudja, hogy ez is nem egy külső megkötés volt a sok közül...

Első ekkora rendezvénynek ez nem rossz, viszont egy külön cikkben kifejtem majd azokat a pontokat és gondolatokat, amiket egy esetleges újabb állami sokmilliós/sokmilliárdos támogatás esetén érdemes lenne megfogadni, átgondolni. Akikkel beszéltem, nagyon fáradtak voltak a megfeszített tempó és a hosszú napok miatt, ami érthető. Itt a lebonyolításánál említett tömörség a nagy gond. De aki ilyet bevállal, az tudja, hogy meg kell dolgozni a pénzért, főleg, ha mindenki nagyító alatt követi az egészet.

A rendezvény mögött álló cégek és a hazai közösség úgy érzem, hogy nem nőtt még elég nagyra és nem is fog egyhamar, hogy egy hasonló rendezvény itthon összejöjjön komoly állami támogatás (és megkötések) nélkül. Így maradnak nekünk a "kisebb" rendezvények, mint a PlayIT, OVS és egyebek, amikről sokszor nem is lehet hallani, mert nem kapnak sajnos olyan figyelmet.

Pénteken említettem, hogy jó lenne akár Budapestet, akár Magyarországot népszerűsíteni a hosszú szünetekben (ha már kormánypénz is van a dologban rendesen), hogy milyen szép a fővárosunk és országunk. De szerencsére vasárnap már láttam ilyen jellegű videót, szóval úgy néz ki sikerült megtalálni 2 nap alatt a megfelelő személyeket/szervezeteket, hogy ilyen videókkal lássák el a szervezőket. Vagy nem tudom milyen indíttatásból került oda.

Egyik-másik kiállítóval beszélgetve nekik nagy valószínűséggel teljes ráfizetés volt a rendezvény, hiszen péntek-szombat jobb esetben összesen voltak annyian kint, mint vasárnap. Ettől függetlenül hallottam olyan infót, hogy rádióban milliós érdeklődésről beszéltek. Anyagilag lehet... Ha megtalálom erről az infóról a megfelelő hírt, akkor természetesen megosztom veletek!

Vélemények

Többféle véleménnyel találkoztam a hétvége folyamán, amiben volt pozitív és negatív is. Amit nekem küldtek többek között az Redeye gondolata volt. És tényleg érdemes elgondolkodni kicsit rajta. Számomra ez a gondolat is érdekes még. Nem feltétlen a V4-hez kötődik, de érdemes elgondolkozni azon mindenkinek, hogy mivel kapcsolatban, mit és hogyan kommunikál vagy mutat. Nem a marketing kell, hogy jó legyen, hanem annak, amit letesz az asztalra. Előre nem lehet megkövetelni semmilyen elismerést vagy tiszteletet.

Ugyanakkor neware is kifejtette véleményét az egész rendezvényről még szombat délelőtt, akárcsak a közvetítésekkel kapcsolatban a gamer.hu.

Ugyan akkor szomorú volt látnom, hogy a nézők közül sokan maguk után hagyják szemetüket és nem viszik el a legközelebbi kukához. Nem nagy feladat ez, de milyen képet mutat ez rólunk (is) a nemzetközi vendégek és nézők felé?! Ugyan így szerintem fölösleges ilyen biztonsági jelenlét. A PlayIT alatt sokkal több ember van, és mégsem találkoztam egyszer sem ilyen biztonsági jelenléttel, nem hogy fémdetektoros kapu és csomagátvilágítás...

Ami viszont örömhír, hogy egy magyar játékos, név szerint Gabinho nyerte meg az összesített FIFA versenyt is! Innen is gratulálok neki, mondhatom azt, hogy mindenki nevében. És persze DeadFox is megkapta a maga támogatását a vasárnapi nap.

Sokkal több minden jutott el hozzám, mint amennyit leírok, de okkal nem teszem. Láttam a beleölt munkát is többek részéről és sok embert ismerve sejtem, hogy ki többet, ki kevesebbet vett ki ebből. Ami viszont szép és emeli a verseny színvonalát, az a serleg. Ami probléma, hogy közel 40kg, így ahogy Redeye fogalmazott, csak pasha tudja könnyedén megemelni. Kellemetlen, hogy a LoL győztesnél kicsit szétesett. Ezzel kapcsolatban a probléma a szállítás. Elnézést mindenkitől, de műszaki emberként én máshogy látok néhány dolgot, és rögtön az jutott az eszembe, hogy vajon hogyan szállítják haza a csapatok mondjuk repülővel? De ez legyen a legkisebb baja a győzteseknek!

Hogy ne kapjam a kitiltás előre a következő rendezvényről, itt olvashatja el mindenki mik azok az észrevételek, amikkel úgy érzem javítani lehetne a színvonalat.

A bejegyzés trackback címe:

https://esportrol.blog.hu/api/trackback/id/tr4813757124

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása