PlayIT, ahogy én láttam

2015.02.07. 19:08

Most november végén második alkalommal nyílt lehetőségem arra, hogy segítsem a PlayIT staff részének munkáját. Mivel szeretem az ilyesfajta pörgést, nem volt számomra terhes sem az előkészület, sem a rendezvény maga. Elég izgalmas és tartalmas 3 napot tudok magam mögött és remélem lesz még pár ilyen.

Pénteken, a napi teendőim végeztével már útra is keltem a SYMA-ba, hogy tudjak az előkészületekben segíteni a többieknek. Aminek örültem, hogy rengeteg ismerős arccal találkoztam a tavaszi rendezvény után. Miután a shopban sikerült kipakolni mindent és az elővételes csomagokat összekészíteni az eSport részlegen kezdtük el a technikát előkészíteni. Az 5on5 és 1on1 színpadnál az esportmilla koordinátorai, aktivistái frissítették és beállították a gépeket a játékokhoz. Az este folyamán a 3on3 színpad is teljesen elkészült. Felépítésre kerültek a később nagy lelkesedéssel elkapkodott dobozokból egy kisebb dekoráció is, hogy feldobják a színpadok összképét. A péntek esti kései végzéshez hozzájárult egy kis beszélgetés a milla tagjaival. Szombat reggelre már csak az éjszakások által elkészített standy-k és még több doboz kihelyezése maradt és pár apróság. 8-kor kis eligazítás után körbenéztem és üdvözöltem az ismerősöket még a kezdés előtt.

Aztán ahogy ilyenkor szokott 9-kor elszabadult a kellemes őrület. A szokásos berohanás persze most sem maradt el, de ahogy tapasztaltam normálisan viselkedett mindenki és sok meglepő gesztust tapasztaltam, amikről később szót is ejtek. Akik korábban bejöttek előbb-utóbb mind átvették az ajándékcsomagjuk és igyekeztek mihamarabb odaérni az általuk leginkább várt játék standjához vagy színpadához. A szombati nap körülbelül 90 százalékában csak a PlayIT shopjában voltam és csak minimálisan néztem körbe a rendezvényen.

Amit innen láttam, az számomra nagyon pozitív volt. Itt most nem elsősorban a rendezvényre gondolok, mert azt nem tudom teljes mértékben megítélni, hiszen annyira alaposan nem néztem azért körbe. Mivel tavaly nyár eleje óta tanárként dolgozom, így elég sokféle emberrel volt szerencsém találkozni. A rendezvény alatt viszont nagyon pozitívan csalódtam a következő generációkban. A sor lehetett akármilyen hosszú, nem láttam tolakodást és bosszús arcokat sem. Ami szintén pozitív volt, hogy a mozgássérülteket mindenki zokszó nélkül előre engedte.
A shopban volt szerencsém tapasztalni, hogy a kicsik még használják a "kérem", "köszönöm" és "szeretném" szavakat. Illetve elég türelmesek és kíváncsiak, hogy több terméket is megnézzenek maguknak mielőtt választanak. Volt olyan szülő is, aki rábízta a fiaira azt, hogy intézzék a vásárlást és az ajándékcsomag átvételét, viszont probléma esetén ott volt a közelben. Ez félig jó, félig rossz, hiszen jó, hogyha korán feltalálják magukat és önállóan el tudnak intézni pár apróbb feladatot, viszont elszomorít, amit úgy általában látok, hogy a mostani ovis és kisiskolás gyerekeknek úgy érzem túl gyorsan kell felnőniük sok dologhoz és nem tudnak igazán gyerekek lenni. Rögtön belekerülnek egy jóval intenzívebb és jóval inkább sikerorientált, maximalista világba. De ez egy teljesen más történet már...

Maga a szombati nap pörgősen és nagy hajtás mellett zajlott. A munka vidáman és gyorsan telt a sok teendő közepette. A zárást követően 1 órán belül már el is hagytuk a helyszínt. A szombati nap amit volt szerencsém látni, hogy mindkét nagyszínpad előtt szinte állandóan tömeg volt. Természetesen számomra kedvesebb terület volt a második csarnokrész, hiszen ott kapott helyet minden eSport színpad. A reggeli órákban még aggódtunk, hogy vajon mennyire lesz tele az 5on5 rész előtti nézőtér, de délután szerencsére azt tapasztalhattuk, hogy talán még az 500 szék is kevés volt. Zárás után míg a vendégek távoztak, ki-ki vigyázott a rábízott technikára majd utána mi is hazamentünk.

Vasárnap kora reggel ott folytattuk, ahol előző nap abbahagytuk. Reggel a felállított és elkészített standy-k és kockák kipakolásával kezdtünk, ami szintén a nyitás után nagyon gyorsan eltűntek. Előző este a nagy pakolások közepette elbeszélgettem a tűzszerészekkel és így szóltam, hogy elkészültek az általuk is keresett WoW-os anyagok. A kora reggelt kihasználva mindenki beszerezte magának a kis kockáit és egyéb más kiszemelt tárgyait. A gyors infó révén volt szerencsém beülni a kiállított Cougar-ba is.

cougar_4x4.jpg

Nem egy könnyen elpusztítható jármű sem ez, sem a Hammer, amit hoztak. Maguk a robotok is nagyon érdekesek voltak, de engem azért jobban lázba hozott a két kiállított versenykamion, amiket igyekeztem közelebbről megvizsgálni. Természetesen nálam sem maradt el a közös fotó az Aliennel és ahogy láttam még elég sokan beálltak pózolni.

cam00389.jpg

Vasárnap már nem volt olyan nagy roham a shopnál sem, így volt időnk körbenézni váltva, hogy hol mi minden van. A magam részéről láttam pár szépen kiépített gépet a veletech részlegénél, de maga az egész kis csarnok alapból nyugis volt. Interjút könnyen lehetett ott csinálni, mert nincs hangzavar és szellős. A korábban elkapott BugBeaR és Res1st beszélgetést már említettem a korábbi eSport-tal kapcsolatos cikkemben. Ezzel együtt nagyjából 5-10 percet töltöttem a PlayIT azon részén. A szabad perceim a 3on3 és az 5on5 színpadoknál töltöttem. Nagyon jó volt látni, hogy mennyien voltak ott és szurkoltak vagy csak figyelemmel követték a játékokat. A színpadi átvezető időket a két versenyszám között BZ és orobeRto is nagyon jó hangulatot csinált és sok olyan gesztust láttam itt is akár a nézők között, akár a lebonyolítást végzőktől, ami úgy érzem egy újabb a pozitív megítélés felé viszi el a játékosokat.

Sok kisgyerek is megjelenik a PlayIT bármelyik állomásán és sajnos az ajándékok dobálásánál ők ilyen szempontból hátrányosabb helyzetben vannak. Az 5on5 színpadnál nem egy olyan eset volt, hogy az "elnyomott" kisgyerek mégis valami relikviával távozott. A 3on3 színpadnál egy hős lovag az elkapott egérpadot átadta a társaságában tartózkodó leányzónak. Amit szintén itt láttam, hogy egy egérpadot ketten is megragadtak a levegőben. Ekkor olyat tapasztaltam, ami mindennél jobban meglepett. Én is, mint szerintem a legtöbben ti is, azt vártam, hogy elkezdik kirángatni a másik kezéből a loot-ot. Ezzel szemben megbeszélték a dolgokat maximum fél perc alatt és utána egy kő-papír-olló meccs keretein belül eldöntötték kié legyen az egérpad. A vesztes elengedte az egérpadot és gratulált az új tulajdonosának. Azt hiszem sokan tanulhatnának ebből...

Amit nagyon sokunknak felkeltette az érdeklődését, az a rengeteg cosplaybe öltözött vendég volt. Két olyan társaság volt, akik egyértelműen felismerhetőek voltak és mondhatom, hogy állandó vendégei már a rendezvénynek. Mind a Gyűrűk Ura Cosplay Club, mind az 501-es Légió Magyarországi Helyőrsége csak úgy vonzotta a tekinteteket, akárhol megjelentek. Bár sosem követtem úgy a cosplay rendezvényeket, de nem egy ember mondta, hogy az anime világából egyre inkább a különböző MOBA (és egyéb más) játékok karaktereinek öltöznek be az elhivatottak. Nem olyan rég elkészült a hivatalos videó a novemberi állomásról, amiből elég sokat láthattok ti is, hogy mi minden volt még. Én a legjobban a Nazgul táncos jelenetén derültem egy jót.

A magam részéréről élveztem az egészet és áprilisban is remélem kint leszek. Amint időm engedi, jön a karácsonyi állomás beszámolója is. Akinek ez a kis élménybeszámoló és videó kevés volt, az itt elolvashatja és megnézheti a GameStar szemszögéből a rendezvényt.

A bejegyzés trackback címe:

https://esportrol.blog.hu/api/trackback/id/tr436953697

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása