A jelen esportjai - 6. rész
Címkék: multiplayer esport EA CoD Titanfall EA games Infinity Ward Respawn Entertainment
2014.05.22. 04:22
A Titalfall-t kicsit vegyes érzelmekkel fogadom a magam részéről. A fejlesztői csapat azon Infinity Ward tagokból áll, akik begőzöltek, hogy csak a CoD-dal foglalkoztak eddig. Ez az infó nekem már sok mindent elárul és elmond arról, hogy mit várhatok a játéktól. Be kell, hogy valljam, hogy én magam még nem játszottam a játékkal, meg nem venném, de kipróbálnám. Láttam nem egy streamet és videót a játékról, de talán a játék sajátosságai miatt lehet belőle igazi esport. Először kis ízelítő a bemutatóról.
A játék maga szép, tetszetős és a BF szériákkal szemben alacsonyabb hardveres igényei vannak, amit sokan örömmel látunk. A játéktér elég nagy, de a 6vs6 létszám ellenére mindig van mozgás, ugyanis a készítők npc-k sorával töltötték fel a pályát. Itt ahogy láttam nem feltétlen a legjobb AI dolgozik, de lehet, hogy javítják még. Ami a CoD-féle agyatlan hentelésen túl mutatkozik, azok a titánok, amikre még visszatérek. Ami nekem különösen tetszik, bár nem szeretem ezt a fajta játékmenetet, az a mozgások. Ahogy van lehetőség falon futni, jetpack-kel repülni és még sok más hasonló. Ezt nagyon kreatívnak tartom és jó, hogy valami változás jön, ha már tényleg egy futurisztikus játékról beszélünk.
Fegyverek szintjén mindenki megtalálhatja a maga kisebb vagy nagyon kaliberét. Persze ahogy megszokhattuk mostanában, a legtöbb fegyver és perk csak idővel, megfelelő szint után érhető el. Amit láttam és elég mókásnak tűnt első ránézésre az az a pisztoly volt, ami automatikusan befogja az ellenfeleket. Természetesen van elsődleges, másodlagos és anti-titan fegyver is. Nem csak az embereknél lehet a különböző fegyverekkel variálni, de a titánoknál is. Ahogy az embereknél is, úgy a titánoknál is háromféle kaszt található, ami nagyban meghatározza az egyéni játékmenetet.
A titánok behozása a játékba szerintem hatalmas ötlet. Mintha minden ember egy külön tankban ülne, ami a hagyományoshoz képes jóval mozgékonyabb és több mindenre alkalmas. Maga a beszállás, a katapultálás és még a gerilla módszerekre emlékeztető vezérlő elektronika szétlövése is nagyon jó kis animációt kapott és jól el lett találva.
Hogy ezek mellett mégis miért vannak kétségeim? Ahogyan az újabb CoD részeknél tapasztaltam a multi nem igényel túl nagy taktikai érzéket és tudást. Inkább arról szól nekem is látszólag az egész játék, hogy mész és ölsz. A videókat elnézegetve nem tudom, hogy hányféle pálya és játékmód létezik, illetve, hogy hogyan van a pontszámítási rendszer, így sajnos ezekről érdemben nem tudok nyilatkozni. Ahhoz, hogy valami esport lehessen, ahhoz véleményem szerint két nagyon fontos tényező szükséges. Az egyik az, hogy egy jó, élvezhető játékunk legyen, remélhetőleg alapból jó multiplayerrel. Míg a másik, hogy egy olyan közösség épüljön ki, ami hajlandó komolyabb szinten, csapatokat kialakítva játszani és esetlegesen a fejlesztőket segítve, egy ígéretes és használható multiplayert kialakítani.
Így félig meddig a kezünkben van a sorsunk. Ha úgy érzed, hogy te magad vagy a társaságod szívesen venne részt versenyeken, akkor keressétek fel a megfelelő közösséget támogató és irányító embereket és nosza. Tegyetek azért, hogy legyen kivel komolyabban játszani!
Amennyiben úgy érzed, hogy valami kimaradt vagy csak elmondanád véleményed, megteheted itt a hozzászólások között vagy keress meg az esportrol[kukac]gmail.com mailcímen. Ugyan ide várok még moviekat is, amik szerinted megérdemlik a pár perc hírnevet.
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.